چهارمین همایش آموزشی بزرگ بازار اطلس در مشهد برگزار شد.

اطلس برند ایرانی در هوای تازه تجارت

در طلوع سال هم‏دلی و هم‏زبانی، چهارمین دوره آموزشی پیشرفته در کسب‏ و‏کار، در سالن همایشهای هتل پنج ستاره پارس مشهد برگزار شد و بیش از ۲۵۰ نفر مدرک گذراندن یک دوره آموزشی دیگر را دریافت کردند.

باید وجه قالب در گفتگوهای ما با شرکت کنندگان در همایشهای آموزشی اطلس، ارزیابی کیفیت آموزش و همچنین سنجش تاثیرگذاری دوره‏ ها از حیث عملیاتی شدن آموزه‏ های آن در بهترین ابزار رقابتی در دنیای امروز یعنی هوای تازه تجارت می‏ بود. قضاوت شما ملاک است که محتوای گفتگوها با هدفی که در این گزارش صادقانه عرضه میشود، به کدام سو سُریده است اما بی ‏پرده پوشی اعتراف می‏کنیم که سمت و مسیر اظهار نظرهای افراد، مقصد دیگری را پیش می‏گیرد. خون تازه‏ای در بازار مشهد ما جریان یافته است. انتظاری پدیدار شده مبنی بر اینکه آموزه‏ ها و نکته‏ های ناب اطلسی در همایش‏ های تخصصی پیش از افتتاح، نُقل محافل کسب ‏وکار مشهد شده، باید دید پس از افتتاح چه اتفاقی رخ خواهد نمود.
راز اینکه اطلس به جای تبلیغات معمول در فضای تجارت، بدون هیچ چشم‏داشتی، در کمال احترام و سخاوتمندانه، پشتوانه علمی خود را در موضوع کسب‏ وکار و فروش در اختیار کسبه می‏گذارد، چیست؟
طرف‏ های گفتوگوی ما در این گزارش گاه خود این پرسش را مطرح، درباره آن بحث می‏کنند و می‏کوشند به آن پاسخ دهند. مسیر مطالبی که اینک پیش‏روی دارید از همین حیث جذاب‏تر شده است.
امیدوارم روش‏های اطلسی
در تجارت کشور فراگیر شود
عماد زمانی
کارشناس فروش
فرش ستاره کویر یزد:
نکته ظریف و آشکار کننده، هوشمندی و درایت مدیران اطلس در برگزاری این کلاس‏ها بنده را مجذوب کرده و اینکه یک پروژه بزرگ اینک در حال احداث است اما مدیران پروژه اولا با تیزبینی و ثانیا به دلیل برخورداری از توان مدیریتی که دارند زمینه های ورود به مرحله بعد از پایان کار ساختمانی، یعنی مرحله بهره‏ برداری را آماده می‏کنند. از قضا آنها مهمترین بخش از مرحله بهره ‏برداری، یعنی تربیت نیروی انسانی را هدف‏گذاری کرده‏ اند. این کار به طور طبیعی در نگرش مشتریان تاثیر مثبتی خواهد داشت و می‏تواند بازخورد فوق‏ العاده عالی‏ ای داشته باشد. اطلس در موضوع نیروسازی بسیار قوی ظاهر شده است. ما که میهمان مشهد هستیم، این شانس را داشتیم که در کلاس اطلس شرکت کنیم و می‏خواهم اعلام کنم که اینجا در مشهد، اطلس یک دوره آموزشی پیشرفته برگزار می‏کند. صحبت‏ ها واقعا فوق‏ العاده کاربردی و کارساز بود. به نظر من کلاس‏های اطلس نشانه پشتوانه قوی علمی این مجموعه است و یقینا همین، رمز موفقیت اطلس در آتیه خواهد بود. همه اینها باعث می‏شود که ما نسبت به پروژه بزرگ‏ بازار اطلس دید مثبت داشته باشیم. ما رضایت داشتیم و به شما اطمینان می‏دهم که مدیران شرکت ما هم از مجموعه رضایت خواهند داشت. علت را می‏توانم توضیح بدهم. ملاحظه کنید یک مجتمع تجاری از لحاظ استراکچر و ساختمان و همه شاخص‏ های فیزیکی می‏تواند ۵ ستاره باشد. در حال حاضر در کشور مجتمع‏ های تجاری با این شرایط داریم اما این همه ماجرا نیست زیرا تا اینجا یک مجموعه ۵ ستاره داریم که کیفیت آن، سهم سخت‏ افزار است. در دنیای نوین تجارت اصل ماجرا سخت‏ افزار نیست. اطلس با هوشمندی به این حقیقت پیشرو پی برده که اصل ماجرا نرم ‏افزار است. برگزاری کلاس ‏با این کیفیت که می‏توانم بگویم در سطح کشور اگر نگوییم بی‏ نظیر قطعا کم نظیر است، گواه این مدعا است که اطلس بنیاد کار خود را بر تولید نرم ‏افزار به معنای تربیت نیروی انسانی در تجارت گذاشته است. ما یک پروژه با کلاس و مدرن در حال احداث را می‏بینیم و با روندی که اطلس پیش گرفته تردید نکنید که سرمایه‏ گذاری روی نیروی انسانی اگر به همین منوالی که تا کنون پیش رفته پیش برود در مقطع افتتاح و بهره‏ برداری ناگهان یک مجتمع ۷ ستاره ظهور خواهد کرد که این همان معجزه نرم ‏افزار است. یک نکته جالب دیگر وجود دارد که باید مورد تامل و دقت قرار بگیرد، اینکه در نگاه اول این سوال پیش می‏آید که چرا اطلس در محلی با فاصله از بافت مرکزی مشهد بنا شده است؟ حقیقت آن است که این جزو مزیت‏ های اطلس است. آنطور که آوازه بزرگ ‏بازار اطلس اینک که هنوز به مرحله افتتاح نرسیده فراگیر شده، این اطمینان را برای اهالی ژرف‏نگر و تیزهوش در فضای تجارت ایجاد کرده که این مجتمع این توان و تدبیر را در خود فراهم آورده که در مشهد به یک قطب تبدیل شود. در مجموع می‏خواهم بگویم که اگر در مشهد به عنوان دومین کلان‏شهر مذهبی جهان مجتمعی قادر باشد بر سه پارامتر مهم متمرکز شود آنگاه رویایی که از نظر خیلی‏ ها هنوز هم دست‏نیافتنی است، محقق خواهد شد. اول؛ سخت‏ افزار. تمرکز بر سخت ‏افزار از حیث رعایت مدرن‏ترین روش‏های ساخت و ساز. دوم؛ تمرکز بر نرم افزار. این همان پیشرفتگی و نوگرایی در تجارت است؛ همان آموزه‏ هایی که در همایش‏های تخصصی و کلاس‏های اطلس ارایه می‏شود و همه در مشهد و حتی ما که تنها در این جلسه مهمان مشهدی‏ ها هستیم، خوب می‏دانند که همایش‏ها و کلاس‏های اطلس، شرکت کنندگان خود را از حیث ارائه و عرضه حرف‏های تازه و ناب حیران می‏کند. سوم تمرکز بر اینکه اطلس قطب تجاری مشهد بشود و اینکه این مجتمع پیش از افتتاح از یک سو رقبا را اندیشناک کرده و از دیگر سو رفقای زیادی جذب کرده، خبر از آن می‏دهد که قطب تجارت مشهد از راه خواهد رسید. تمرکز بر این سه پارامتر تحقق رویای ورود به بازار بین‏ المللی را محقق خواهد ساخت. ورود به به بازار بین‏ المللی نه از مبادی گمرکی که از پاچال مغازه‏ های ایرانی. علت هم روشن است. توریست وارد کشور ما می‏شود اما فضای تجاری ما جاذبه کافی برای او ندارد. ما فرهنگ غنی داریم، صنایع دستی استثنایی داریم، داشته‏ های ایران ما زبانزد است اما توریست از ایران با سبد خرید پر از کالا خارج نمی‏شود، چرا؛ چون فضای کسب و کار ما خالی از همان آموزه ‏هایی است که در اطلس امروز برای معدودی از بازاریان عرضه می‏شود. من شنیده‏ ام آثار آموزش‏های اطلس هنوز افتتاح نشده در مشهد آشکار شده است. به هر حال امیدواریم که روش‏های اطلسی در تجارت فراگیر شود.

برای مشاهده تصاویر کلیک فرمایید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *