مهارت‌هایی که هر فروشنده باید بداند (قسمت اول)

حرفه فروش روز به روز در حال تغییر است . تکنولوژی، خرید و فروش، خریدار و فروشنده همه عواملی هستند که شامل این تغییرات می‌باشند. بسیار ناامید کننده است که ۱۵ میلیون شغل که ارتباط با فروش دارند به زودی از بین خواهند رفت.


فروشندگان برای زنده ماندن در این محیط نیازمند آن هستند تا مهارت‌هایی را بیاموزند. در این مطلب ما مهارت‌های فروش را همراه با تجزیه و تحلیل بیان می‌کنیم تا فروشندگان با استفاده از این مهارت‌ها بتوانند کسب و کارشان را رونق بخشند.
۱- شناخت نیاز خریداران
۲- فروش در جهت پاسخ به نیاز خریداران
۳- استفاده از روانشناسی در تعامل با خریدار
۴- ایجاد اعتماد در ارتباط با خریدار
۵- برقراری ارتباط مختصر و مفید
۶- عمل به گفته مشتری
۷- فروش تجربه و تخصص
۸- راهنما
۹- بیان داستان
۱۰- توانایی نوشتن
۱۱- فروش موثر از طریق تلفن
۱۲- رسانه‌های اجتماعی
۱۳- شخصی سازی تعاملات
۱۴- استفاده از مهارت‌های بازاریابی مختلف
۱۵- کمک به محقق شدن دیگر گام‌های چشم انداز
۱۶- فروش بیشتر در راستای استفاده از تکنولوژی
۱۷- فعالیت روزانه برای کسب جایگاه
۱۸-مدیریت تمام کارها

شناخت نیاز خریداران
امروزه مهم ترین نکته در مهارت‌های فروش ، شناخت خریداران و نیاز آن‌ها می‌باشد که پایه و اساس فروش موثر است. اما باید گفت که این موضوع فراتر از آن است که تشخیص دهید چه کسی خریدار است. در این زمینه مهم نیست که مشتریان برای یک محصول کدام برند را انتخاب می کنند ، مهم تجربه آن‌هاست که در هنگام خرید از برند های مختلف بدست آورده‌اند و شما به عنوان فروشنده باید از تجربیات آن‌ها استفاده کنید و در نتیجه بهترین پاسخ را به آن‌ها در جهت رفع نیازشان دهید. بدون شک عدم درک انتظارات مشتریان توسط فروشنده باعث شکست در کسب و کار خواهد شد.

فروش در جهت پاسخ به نیاز خریداران
هنگامی که فروشنده نیاز مشتری را درک کند ، در نتیجه به‌درستی می تواند به آن پاسخ دهد. نکته مهم در اینجا اینست که فروشنده در یابد که مشتری در چه زمان چه نیازی دارد و چه محصولی را می‌خواهد. به عنوان مثال اگر مشتری محصولی از تولیدات شما را می‌خواهد تا آن را آزمایش کند نسخه ای به او بدهید که در کمتر از ۵ دقیقه بتواند ویژگی‌ها و ارزش محصول شما را دریابد و بتواند به نتیجه‌ای که می‌خواهد دست یابد. به عبارت دیگر می‌توان گفت که خریداران از فروشندگانی خرید می‌کنند که به مشتری اهمیت دهند و تمام جوانب را در نظر گیرند.

استفاده از روانشناسی در تعامل با خریدار
خریداران اندکی هستند که برای فروش محصولات خود از تکنیک‌های روانشناسی کمک می‌گیرند. تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید در تعامل با خریدار از آنها استفاده کنید. یکی از تکنیک‌ها اینست که مشتری مطمئن شود شما وقت او را بیش از اندازه نمی‌گیرید.

ایجاد اعتماد در ارتباط با خریدار
خریداران ترجیح می‌دهند تا از فروشندگانی که به آن‌ها اعتماد می‌کنند خرید کنند. فروشندگان خوب و ماهر از ایجاد اعتماد به عنوان هسته اصلی مهارت‌های فروش استفاده می‌کنند. همچنین درک این موضوع که خریدار واقعا چه چیزی را می‌خواهد زمان طولانی را بهمراه خواهد داشت.

برقراری ارتباط مختصر و مفید
باتوجه به اینکه امروزه اکثر فروشندگان دارای مشغله کاری بسیار هستند ، پس بهتر است که ارتباط شما به عنوان یک فروشنده با دیگران ارتباطی مختصر و مفید باشد. ارزش هر فروشنده به نحوه بیان اطلاعات و برقراری ارتباط است ، در نتیجه اگر برای برقراری ارتباط قالبی مختصر و مفید انتخاب شود نتایج بسیار بهتری را در پی خواهد داشت . تنها کافی است که در ارتباط و مکالمه مختصر خود سه نکته اساسی و مهم را بیان کنید.

عمل به گفته مشتری
بسیاری از کارشناسان و متخصصین در زمینه کسب و کار و فروش بر این باورند که یک فروشنده خوب باید شونده خوبی نیز باشد. بهترین اقدام از طرف فروشندگان زمانی رخ می‌دهند که به درستی صحبت‌های مشتری را شنیده و درک کرده باشند. تنها شنیدن کافی نیست، بلکه باید بعد از شنیدن صحبت مشتری را تحلیل و بررسی کنید تا بتوانید نیاز او را دریابید و به آن پاسخ دهید.

نویسنده : ‌Scott Albro

در ادامه با ما همراه باشید تا با دیگر موارد بیشتر آشنا شوید.

 

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *